Orädd och äventyrlig

Alvesta Jazz & Blues är en jazzklubb som är omtalad i hela landet och särskilt av gästande musiker och publik. Eftersom vi alltid anlitar musiker av nationell och internationell signifikans har också ordet spridit sig. Musikerna är mycket glada för hur de blir omhändertagna av både arrangörer och publik. Klubben sticker ut bland jazzklubbar i Sverige med en progressiv, orädd och ibland äventyrlig programsättning. Vi är stolta över att publik reser långt och att musiker reser ännu längre för att besöka vår klubb!

Nacka Forum: Jonas Kullhammar, Goran Kajfes, Johan Berthling, Kresten Osgood.
Video av Joakim Granlund: 17 nov 2012.

Föreningen JAZZ & BLUES i Alvesta är en ideell förening av Jazz- och Blues-intresserade med huvudmål att ge möjlighet för älskare av jazz och blues att få utlopp för sina musikaliska intressen på hemmaplan, samt att öka intresset och förståelsen för improviserad musik.

Medlem blir du genom att betala årsavgiften 50 kronor till bankgiro 238-3271. Du kan också lösa medlemsavgift i entrén.

Våra entréavgifter är följande:
Ordinarie inträde: 200kr
Under 21 år/Student: 100kr
Medlemmar: 150kr
Student/under 21 år: 50kr
Barn 0-15 år: gratis.

Reservation för andra avgifter vid enskilda konsertkvällar.

POSTADRESS:

Alvesta Jazz & Blues,
c/o Ingrid Wallström

Lekaryd Lekarsborg

342 92  Alvesta.

Konsertkvällarna arrangeras i samarbete med bl.a. Musik i Syd ABFKultur och Bibliotek, AlvestaSvensk Jazz/Statens Kulturråd

STYRELSEN & VÄNNER
Jan Strand

Ordförande, bokningsansvarig

Kontakt: alvestajazzbooking@gmail.com

Man säga mycket om Jan. Men få värdesätter detaljer och ljudets kvalitet mer än honnom.

“Have you ever heard a blindfolded octopus unwrap a cellophane-covered bathtub?”
― Norton JusterThe Phantom Tollbooth

Ingrid Wallström

Kassör

En klippa som ordnar och förbereder, med sällsynt förmåga till service. En kulturmänniska som inte bara konsumerar utan också bidrar till mer kultur genom stora idéella insatser. Fler som Ingrid behövs!

Bengt Carlsson

D:O

Bengt säger själv att han inte kan något om jazz. Men han kan väldigt mycket om mycket annat. Och ordnar därmed också det mesta som behöver ordnas och fixas.

VÄNNER
Karin Inde

Verksamhetsledare - Svensk Jazz

Alvesta Jazz & Blues är medlem i riksförbundet Svensk Jazz. Förbundet samlar inte bara landets jazzklubbar utan även festivaler, nya typer av arrangörer och andra intresseorganisationer inom jazzen. Förbundet har 170 medlemmar, som årligen tillsammans arrangerar över 2000 konserter i Sverige. Utifrån vitt skilda förutsättningar och smakriktningar, blir det en imponerande bild över det som kan kallas jazz i Sverige idag. Vad som är jazz är den eviga frågan. Svensk Jazz är mer välkomnande än exkluderande i sitt svar. Därför är jazz av äldre snitt lika intressant som nya tongångar utanför ramen.